29 Ekim 2009 Perşembe

Mektup Günü "29 Ekim"

TrFila'daki filatelist dostlarla bir süredir konuşulan tartışılan ve karara bağlanan bir proje bu "Mektup Günü". Kısaca; belirlenen günlerde bir liste oluşturulacak ve listedeki herkes gene aynı listedeki herkese posta yolluyacak. Ben son dakkikalarda katıldım listeye ve telaşla zarfları yetiştirebildim.
Bu ilk uygulamada malesef 29 Ekim'e ait bir İGZ olmadığı için kendi zarf tasarımlarımızı yaparak postaya verdik. Ben bir yerine iki tasarım yapmayı uygun gördüm ve ikişer zarf yolladım herkese.
Çok enterasan şeyler yaşadık Pasaporttaki Merkez postahanede. 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı dolayısıyla filateli masalı kapalıydı. Malesef filateli departmanın damgasını kullanamadık zarflarda. Sorun etmedik. Ancak 75 krşluk Atatürk temalı pul kalmamıştı. Komik ama gerçek. Merkez postahanede pul kalmamıştı. Neyse, ne yaparız dedik ve 5 Krşluk Atatürk yanına 70 Krşluk iller serisinden bir pul. Ancak o 70 krşluk pulda 8 tane çıktı. Komik ama sinir bozucu neyse. Bu yokluğun yaşanmasının tek nedenide filateli bölümündeki kasanın açılamaması. Geriye tek seçenek olan 85 krşluk iller serisinden bir pul yapıştırmak.

Atatürk temalı zarfıma Atatürk temalı pulla süsleyerek herkese yollama hayallerimde bu şekilde eridi gitti.
İnanılmaz birşey gerçekten. 29 Ekim gibi önemli bir günde biz filatelistlerin birseyler yapacağını yılların tecrübesiyle filateli bölümü bilmeliydi ve o gün açık kalmalıydı. Tabii haber vermememiz de bizim hatamız ancak 29 Ekim yazan normal damga bile o gün çok önemli biz filatelistler için.
Bir dahaki "Mektup Günü"nde umarım daha az sorunla karşılaşırız.
Zarfları bir kac gün sonra sizlerle paylaşırım ancak zarflar hedeflerine ulaşmadan burda sergilemek istemiyorum. İşin süprizi kaçmasın. :)
Sağlıçakla kalın.

1 yorum:

tunc dedi ki...

Sevgili Ozan, Aralık ayı sonlarına doğru Aksaray (İstanbul) postahanesine gittim, Beyoğlu postanesinden veznedar bayan arkadaş orda geçici olarak yardıma gelmiş. Kasayı yaparken geçen senelerden pullara rastlamış ve böylece bize haber verdi. İşin en ilginç yanı ise senin 2009 senesinde alamadığın o 75 kuruşluk Atatürk pulundan belki belki 15-20 tabaka vardı:)"Burası Türkiye, üzgünüm ama varım"