13 Nisan 2008 Pazar

Teoman Onat

En iyi tematik kolleksiyon ödülü

Prof. Dr.Teoman Onat'ın Medikal Filateli Koleksiyonu ve bir filatelist olarak düşündükleriyle ilgili çok güzel bir makale

"Filateli

Başlangıçta terimi açıklayayım. Eskiden mektup iletimi için bir vergi "Telos" verilirmiş. Bunun belgesi olan damga veya pulu gören, artık karşı taraftan para almazmış, o nedenle "a-telos" denirmiş. "Phil" kökeni ise 'seven' den ileri geliyor. Philatelie= pulsever oluyor.
Ben, her çocukta olduğu gibi 9-10 yaşlarında pul toplamaya başlamıştım. Bu merakımı İstanbul'dan ayrıldığım 1951 yılına kadar, özelli
kle Türk pulları ile devam ettirmiştim. Askerliğimi bitirdikten sonra, gördüm ki yurtta bulunmadığım sürelerde, özellikle 1955'ten sonra tirajları arttırdıklarından pulların değerleri çok artmamış. Bu nedenle koleksiyonumu ileriye ve geriye doğru genişlettim.

Medikal Filateli Koleksiyonuna ait 58 klasör

Bu uğraşı beni bir taraftan tarihe götürüyor, günlük dertlerden uzaklaştırırken öte taraftan da dinlendiriyordu. Bunun üzerine İstanbul Filateli Kulübüne üye olarak, pazar sabahı mezatlarına katılıp, daha da gerilere, ilk Osmanlı pulları olan 1863'teki tuğralı pullara kadar gittim. Ancak bu uğraşı bir para meselesi idi. Çok zengin biri bunları birden alır tamamlayabilirdi. Oysa, olgun bir insan kendinden de birşeyler katmalıdır diye düşünüyorum..."


Prof. Dr.Teoman Onat'ın Sitesi ve Makalenin devamı için lütfen Tıklayın!...

Hiç yorum yok: